MyOTHERSIDE

Címkék

Utolsó kommentek

  • Littlewood: Ez nagyon tetszik. El tudtam képzelni. (2012.12.19. 08:08) Ölelés
  • Tirgit: @tame the shrew: köszi! jó szemezgetést! (2011.04.17. 20:07) Én vagyok az...
  • tame the shrew: Ez a vers annyira szép, hogy az már fáj. (2011.04.13. 21:28) Én vagyok az...
  • tame the shrew: Huhhh, elállt a szavam ettől a verstől. Mi minden van ebben a négy sorban ! (2011.04.13. 21:27) -
  • tesz-vesz: a vége tetszik (2010.02.20. 19:04) Az első ember
  • Utolsó 20

HTML

Prométheusz Hungary

2008.12.07. 15:21 | Tirgit | Szólj hozzá!

Juhász KristófPrométheusz Hungary

 

Nem veled van, haver, vitám.

Leszólt már a többi titán,

keselyűt küldött rám Zeusz,

én vagyok a Prométheusz!

 

Tessék tőlem szépen kérni:

light my fire, come on, baby,

Olümposzról hoztam Zippót,

azzal sütjük meg a cipót.

Rajtam nevet minden proli:

mikróval sütünk mi, Promi!

Kicsiny lángod avítt, poros,

jobb nekünk az elektromos,

nem kell fejünk törni titkán,

nem kell madár tépjen sziklán,

májad értünk sose fájjon,

itt a gázpalack, vagy három.

Elbúsultam, érted, haver?

Hogyha mind gázcsapot teker,

s mikróban fő meg a hallé,

mire volt az egész balhé?

Búbánatom malma őröl,

mi legyek most, tüzizsonglőr?

Piromán-vagy technikusz?

Jaj neked, Prométheusz!

Még hogy: „gázpalackot, hármat”!

Áruljak tán petárdákat?

Törtem lógó, szomor fejem,

Nincsen már e földön helyem,

E kevély nép olyan tüzes

Titán-lángom fölösleges.

 

Egyszer csak eszembe ötlött:

Ahelyett, hogy csetlek-botlok,

Tölthetnék ki kövér csekket,

S kapnék rajongói csókot.

E nép betöltötte tisztét,

nem kell küzdenie tűzért,

örökmécses, olimpiláng:

fellobbantja magamagát.

Van hát lángunk. Mi marad?

Hát a harc, hol vér apad,

öklök vágnak, fogak tépnek,

kell-e ez a magyar népnek?

 - kérdeztem a bokszmenedzsert,

ki az arénában lebzselt,

tapogatott, megfürkészett,

volt nála egy mérőkészlet.

Minden izmom lemérte ő.

Akkor lett csak elismerő

- Szponzorod, ó, hadd én legyek!

Mondd, ki vagy, te izmos gyerek?

- Mondai hős vagyok, görög.

Látnád, ahogy öklöm pörög!

Izmom rajtam minden vagyon,

de az hellén titánium!

- Nem várom, mit hoz a holnap:

szerződtetlek pankrátornak!

Hozunk neked girl-t is, gogót,

s tervezünk nevedből logót!

 

Így azóta megbecsülnek,

A lelátón ott csücsülnek,

Aki eddig beszólt, pörölt,

Nekem szurkol, mint az örült.

Osztályrészem: ováció,

Jól fizet a pankráció,

Nyomomban fanok és bulák,

Learatok minden hurát.

 

Múzeumban ül már Zeusz,

S népszerű lett Prométheusz:

Hungarian pankrátor,

Én vagyok a legbátor!


 

Címkék: vers juhász kristóf

A bejegyzés trackback címe:

https://myotherside.blog.hu/api/trackback/id/tr48809356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása